
AGENCIA MANACORNOTICIAS 23/09/2025 - 09:15:00 | ![]() ![]() |

![]() | Per la seva banda, el batle d’Inca, Virgilio Moreno, ha remarcat que “la convivència, la cultura de la pau i el respecte mutu són valors essencials per a la nostra ciutat. Inca és un municipi divers i obert |
Inca regularà la publicitat per evitar missatges d’odi. L’Ajuntament d’Inca aprovarà aquest dijous en el ple municipal la modificació de l’Ordenança reguladora de les instal·lacions i activitats publicitàries per incorporar mesures específiques que impedeixin la difusió de missatges discriminatoris, d’odi o violents.
La nova normativa estableix que tota publicitat ha de respectar la dignitat de les persones, la igualtat i els drets humans, i prohibeix missatges que incitin a l’odi, a la discriminació o a la violència. La regulació s’aplicarà tant a suports municipals com a tanques i elements mòbils visibles des de l’espai públic, i permetrà la retirada immediata de la publicitat que incompleixi la normativa, establint responsabilitats solidàries entre titulars, empreses i anunciants.
Les infraccions molt greus podran ser sancionades amb multes de fins a 30.000 euros, i l’Ajuntament podrà actuar d’ofici per retirar la publicitat. A més, s’ha establert un sistema de denúncia ciutadana que permetrà comunicar ràpidament qualsevol vulneració i, si cal, traslladar els fets a la Fiscalia.
El regidor d’Urbanisme, Andreu Caballero, ha subratllat que “a Inca volem protegir l’espai públic com a lloc de respecte i convivència. No permetrem que les tanques publicitàries esdevinguin altaveus de discursos d’odi o discriminació. Amb aquesta modificació dotam l’Ajuntament d’eines per actuar de manera efectiva i defensar la dignitat de totes les persones.”
Per la seva banda, el batle d’Inca, Virgilio Moreno, ha remarcat que “la convivència, la cultura de la pau i el respecte mutu són valors essencials per a la nostra ciutat. Inca és un municipi divers i obert, i volem que l’espai públic reflecteixi aquesta identitat i el nostre compromís amb la cohesió social i els drets humans".
Amb aquesta reforma, Inca es situa com un dels primers municipis de Mallorca que incorpora mesures concretes per prevenir els missatges d’odi en la publicitat, reforçant la defensa dels drets humans i garantint un espai públic lliure de discriminació i hostilitat.


- Carta al Director: “Sobre el último plenario el extraordinario de septiembre. Deterioro del respeto institucional y de género en el Ayuntamiento de Manacor"
- Hoy conmemoramos el Día Mundial de la Persona Ostomizada en el Hospital de Manacor. La información y el acompañamiento claves para mejorar la calidad de vida y fomentar la empática
- El Consell de Mallorca impulsa por primera vez un recorrido cultural en Perpiñán para mayores de 60 años
- VOX INCA INICIA EL CURSO POLÍTICO CON UNA REUNIÓN MULTITUDINARIA CON LA ASISTENCIA DE GABRIEL LE SENNE
- CEAFA reivindica el papel activo de las personas mayores con demencia en la sociedad
- 1ª Muestra de la Sociedad de cazadores de Cans Llebrers de Mallorca, que se celebrará el domingo 19 de octubre de 2025 dentro de la Feria del Pebre Bord de Felanitx
- Sant Francesc es prepara per viure un intens cap de setmana de celebració. L’Ajuntament d’Inca ha presentat el programa d’activitats, que omplirà els carrers d’animació els dies 4 i 5 d’octubre
- Dojo Muratore Manacor: Campeonato de Mallorca de Judo Senior; Miguel Ángel (cadete), Biel Galmés 73 kg, en 100 kg Dani, con Toni Sureda de árbitro y Llorenç Gayà en la organización
- José Tirado: “Pedimos perdón a nuestra afición”
- CAEB presenta una Guía práctica para favorecer la conciliación en la empresa



