
mancomunitatplademallorca.net 28/05/2026 - 22:14:48 | ![]() ![]() |
.jpg)
El Pla de Mallorca exposa a Croàcia la seva experiència en innovació rural dins el projecte REVIVE, finançat pel programa Interreg Euro-MED.
El gerent de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joan Cifre, ha participat aquest dimecres 27 de maig a la conferència final del projecte europeu Interreg Euro-MED REVIVE, celebrada a Poreč (Croàcia), convidat per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) i la Cambra de Comerç de Mallorca.
Cifre ha format part d’una taula rodona internacional centrada en les possibilitats d’implantar noves solucions digitals i models de negoci innovadors als territoris rurals mediterranis, compartint experiències amb representants institucionals i experts de diferents països europeus.
Durant la seva intervenció, el gerent de la Mancomunitat ha exposat l’experiència del Pla de Mallorca dins el projecte REVIVE, destacant el paper de la Mancomunitat com a pont entre el projecte europeu i el territori, facilitant la participació de municipis, productors locals, empreses turístiques i altres agents socioeconòmics.
“El projecte ha estat molt valuós perquè ha creat diàleg i col·laboració entre sectors que no sempre treballen conjuntament, especialment l’agricultura i el turisme”, ha afirmat Joan Cifre, qui també ha remarcat la importància d’apropar “la digitalització d’una manera pràctica i accessible a les zones rurals”.
La taula rodona ha abordat també la transferència de les solucions desenvolupades dins REVIVE a altres territoris mediterranis. En aquest sentit, el gerent de la Mancomunitat ha destacat que la plataforma digital NUBIA Market, impulsada al Pla de Mallorca per connectar productors locals amb establiments turístics, “pot inspirar altres regions rurals mediterrànies amb reptes similars relacionats amb la comercialització de producte local i la connexió entre producció i turisme”.
A més, Joan Cifre ha incidit en la necessitat de continuar oferint suport, formació i eines digitals adaptades a petites empreses i productors locals perquè “la transformació digital sigui efectiva, gradual i sostenible a llarg termini”.
El projecte REVIVE, finançat pel programa Interreg Euro-MED, reuneix socis de set països europeus i té com a objectiu impulsar models innovadors i sostenibles per revitalitzar els territoris interiors mediterranis mitjançant la cooperació entre els sectors agrícola, turístic i cultural.


- CCOO Illes Balears guarda un minut de silenci en memòria de Maricarmen i reivindica el dret a un habitatge digne
- El Consell de Mallorca inicia una nueva edición de «Flip Up» con 420 talleres de salud mental para jóvenes
- El Consell de Govern ha aprobado la declaración como proyecto autonómico de especial interés estratégico (PEIE) de las obras de construcción del IES Vilafranca de Bonany en 10.347 m2
- El Festival Internacional de Còmic de Mallorca, CòmicNostrum, ha presentat aquest divendres la programació d’una edició que, del 14 al 18 d’octubre, reunirà a Inca i Palma firmes reconegudes
- El Teatre Principal de Santanyí acull la presentació de la reedició de “La mà del jardiner”, d’Antoni Vidal Ferrando
- Presentada la Gala dels Premis Gastronòmics Mallorca 2026
- El Consell de Mallorca reclama ante la ONU un referéndum de autodeterminación para el pueblo saharaui
- DEIXALLES CELEBRA 40 ANYS AMB UNA GALA AL TEATRE PRINCIPAL DE PALMA QUE REIVINDICA EL VALOR DE LES SEGONES OPORTUNITATS
- Manacor homenatja al sacerdot Juan Pascual Massanet, dimecres 14 d’octubre, a les 12 h, a la sala de plens, amb la presència de l’arquitecte argentí Enrique Malbrán, principal investigador de la vida i obra del religios
- Opinión. Magdalena: “Voto por correo en España: garantías, posibles fallos y dudas razonables. La recepción de esa documentación exige acreditar la identidad del destinatario y está regulado












































