
imv.afectados 24/05/2026 - 19:11:29 | ![]() ![]() |
Davant dels últims esdeveniments relacionats amb la negativa del Govern d’Espanya a acceptar les recomanacions formulades pel Defensor del Poble respecte als reintegraments de l’Ingrés Mínim Vital, des del Col·lectiu IMV Afectats i Afectades considerem necessari pronunciar-nos públicament.
La situació que estan vivint milers de famílies vulnerables arreu del país és ja moralment, socialment i políticament insostenible.
Actualment, milers de persones beneficiàries de l’IMV estan sent sotmeses a reclamacions econòmiques derivades, en nombrosos casos, d’errors administratius, revisions tardanes i procediments profundament injustos que estan empenyent famílies ja empobrides cap a situacions límit.
Embargaments, endeutament, por constant, bloqueig vital i fins i tot risc de pèrdua de l’habitatge. Aquesta és avui la realitat de moltes persones afectades.
El més greu és que el mateix Ángel Gabilondo —la màxima institució encarregada de vetllar pels drets de la ciutadania davant l’Administració— ha advertit formalment del dany que està causant l’actual sistema i ha recomanat modificar la normativa per limitar aquests perjudicis després de detectar conseqüències reals i devastadores sobre milers de famílies vulnerables.
Tanmateix, el Govern ha decidit rebutjar aquestes recomanacions.
El mateix Govern que es presenta com a garant de la justícia social ha optat per ignorar les advertències de la institució encarregada precisament de defensar la ciutadania més vulnerable.
La contradicció política i ètica és evident.
L’Ingrés Mínim Vital va néixer com una eina per combatre la pobresa i l’exclusió social. No obstant això, avui existeixen milers de famílies que senten que aquesta prestació s’ha convertit en una trampa burocràtica de la qual no poden escapar.
Això ja no és un problema administratiu aïllat.
És un problema d’Estat en matèria de protecció social.
No es pot construir un discurs de protecció social mentre s’obliga famílies vulnerables a retornar quantitats impossibles anys després, moltes vegades sense informació clara, sense capacitat real de defensa i suportant les conseqüències d’errors administratius aliens.
No es pot parlar de justícia social mentre s’ignoren les recomanacions del Defensor del Poble.
No es pot defensar les persones vulnerables mentre se les arrossega cap a la ruïna econòmica.
Des del Col·lectiu IMV Afectats i Afectades exigim responsabilitat política, humanitat i una voluntat real de corregir aquesta situació.
I exigim al Partit Socialista Obrer Espanyol que decideixi de quin costat vol estar:
Del costat de la protecció social real.
Del costat d’una maquinària administrativa que està destruint la vida de milers de famílies vulnerables.
Perquè ja no parlem només de números.
Parlem de persones.
A la resta de Forces Polítiques els exigim que deixin d’utilitzar el nostre patiment com a arma partidista i registrin de manera immediata iniciatives legislatives concretes, modificacions legals i esmenes destinades a blindar jurídicament les persones perceptores de l’IMV davant d’aquests abusos.
Si no veiem passos normatius reals i propostes registrades al Congrés dels Diputats, entendrem que existeix una manca de voluntat política real per protegir les famílies afectades.
Al PSOE li diem amb claredat: ja no hi ha marge per a la inacció, les excuses burocràtiques ni l’intercanvi de retrets partidistes.
Exigim:
La rectificació immediata de la seva postura.
L’acceptació de les recomanacions formulades pel Defensor del Poble.
El registre urgent d’una reforma legislativa de la Llei de l’Ingrés Mínim Vital que elimini de manera definitiva la retroactivitat punitiva de les revisions i garanteixi seguretat jurídica a les famílies afectades.
Perquè la protecció social no pot convertir-se en una condemna.
Perquè cap sistema de protecció social pot sostenir-se sobre la por de qui en depèn per sobreviure.
Col·lectiu IMV Afectats i Afectades


- CCOO Illes Balears guarda un minut de silenci en memòria de Maricarmen i reivindica el dret a un habitatge digne
- El Consell de Mallorca inicia una nueva edición de «Flip Up» con 420 talleres de salud mental para jóvenes
- El Consell de Govern ha aprobado la declaración como proyecto autonómico de especial interés estratégico (PEIE) de las obras de construcción del IES Vilafranca de Bonany en 10.347 m2
- El Festival Internacional de Còmic de Mallorca, CòmicNostrum, ha presentat aquest divendres la programació d’una edició que, del 14 al 18 d’octubre, reunirà a Inca i Palma firmes reconegudes
- El Teatre Principal de Santanyí acull la presentació de la reedició de “La mà del jardiner”, d’Antoni Vidal Ferrando
- Presentada la Gala dels Premis Gastronòmics Mallorca 2026
- El Consell de Mallorca reclama ante la ONU un referéndum de autodeterminación para el pueblo saharaui
- DEIXALLES CELEBRA 40 ANYS AMB UNA GALA AL TEATRE PRINCIPAL DE PALMA QUE REIVINDICA EL VALOR DE LES SEGONES OPORTUNITATS
- Manacor homenatja al sacerdot Juan Pascual Massanet, dimecres 14 d’octubre, a les 12 h, a la sala de plens, amb la presència de l’arquitecte argentí Enrique Malbrán, principal investigador de la vida i obra del religios
- Opinión. Magdalena: “Voto por correo en España: garantías, posibles fallos y dudas razonables. La recepción de esa documentación exige acreditar la identidad del destinatario y está regulado












































