
festivalsillo 28/08/2025 - 09:10:33 | ![]() ![]() |
.jpg)
El dotzè Festival S'Illo presenta la seva programació en espectacles de Barcelona, Sevilla, Balears.
El Festival S'Illo segueix essent un festival independent, de rang internacional i que gira al voltant de les residències artístiques de Sa Talaia. Va començar fa dotze anys a Can Timoner, el casal eix inicial d’aquesta plataforma, per investigar l’art que a dia d’avui realitza més de trenta residències escèniques.
Pablo Frías Quartet va iniciar el festival d’enguany amb un concert dimarts passat, 19 d'agost de 2025 a les 21:00h a Sa Talaia (C/Ses Pedreres,10 Santanyí). Es tracta d'un grup emergent en el panorama de la música jazz. Un projecte que ja compta amb tres anys de vida. Són joves professionals del jazz, formats en Conservatoris Superiors de Barcelona i Europa que continuen la seva formació estudiant màsters, tocant, investigant, experimentant i cercant un so propi dins de l’escena de joves jazzistes.
Aquesta setmana, el divendres 29 d’agost de 2025 a les 20:00h es durà a terme el concert audiovisual “Jazz brut”, del grup de música Téntol a Sa Talaia.
Durant aquest cap de setmana, es representaran dues mostres teatrals: “Hecatombe”, de la sevillana María José Castañeda, el dia 30 d’agost de 2025 a les 20:00h al Teatre Principal de Santanyí.
El dia 31 d’agost a les 20:00h a Sala Ànima (C/Pere II,2 Palma de Mallorca), Cia Fiblada realitzarà un work in progress anomenat “Betadine”. Betadine és una peça multidisciplinar que explora els límits entre la ficció i la realitat a través del joc d'identitats i la multiplicitat. La ferida- física, simbòlica i emocional – travessa l'escena com a espai de fragilitat i resistència. A través d'un relat fragmentari, la peça proposa un univers poètic on la realitat es desdibuixa i es reescriu constantment.
El dissabte 6 de setembre a les 19:00h a Sa Talaia tindrà lloc una conferència anomenada “IRRACIONALISMO Y CREACIÓN: Una conversación abierta a público con David Vélez y dirigida por Jeroni Obrador”.
El dia 7 de setembre a les 20:30h al Teatre Principal de Santanyí, es representarà el taller de teatre “Ànima”, basat en poemes d'Antoni Vidal Ferrando, de la Cia. Tshock Cultura Emocional.
Els dies 12 i 13 de setembre de 2025 a les 20:00h al Teatre Principal de Santanyí, a mode de coestrena absoluta, es representarà l'espectacle "¿Quién matará a Mesalina?", de la companyia Tshock Cultura Emocional, interpretada per Lara Martorell (Salomé) i amb la col·laboració especial de Pepa Charro (Mesalina), Àlvar Triay (Jokanaán) i al paper de regidor Jeroni Obrador (també director, productor i dramaturg de l'obra).
I per últim, el Festival S'Illo 2025 tancarà la programació amb una mostra laboratori de teatre titulada "Rates", dels catalans Arnau Sanromà i Enric Marzà.
L'organització destaca els sponsors Unitat Integral del Peu, Intelsoul, Magatzem Ca Sa Muda i Online Sonoritzacions i agraeix als mecenes del poble que any rere any permeten aquesta cita independent i autogestionada a Santanyí.
Queden tots convidats a veure aquest festival multidisciplinar i acollidor, en què es barregen i coneixen totes les cultures.
Les entrades es podran adquirir a través de la plataforma Entradium o a taquilla mitja hora abans de l'espectacle.
Enllaç: https://ca.tshock.org/festival-s-illo-2025
Programació Festival S’Illo 2025
Dimarts 19 – 21:00h – Sa Talaia – Música – Pablo Frías Quartet en concert- Pablo Frías Quartet – català- 12€ (anticipada) i 14€ (porta).
Divendres 29 – 20:00h – Sa Talaia – concert audiovisual – Jazz brut – Téntol – català – 12€ (anticipada) i 14€ (porta).
Dissabte 30- 20:00h – Teatre Principal de Santanyí- Teatre- Hecatombe- María José Castañeda- castellà – 5€.
Diumenge 31- 20:00h – Sa Talaia- Nous llenguatges- Betadine- Cia Fiblada- català- 8€.
Dissabte 6- 19:00h- Sa Talaia – Conferència- Irracionalismo y creación: una conversación abierta al público con David Vélez y dirigida por Jeroni Obrador- David Vélez- castellà- Entrada gratuïta.
Diumenge 7- 20:30h- Teatre Principal de Santanyí- Teatre- Taller de teatre “Ànima”, basat en poemes d’Antoni Vidal Ferrando- Tshock Cultura Emocional – català- 8€.
Divendres 12 – 20:00h- Teatre Principal de Santanyí – Teatre- ¿Quién matará a Mesalina? – Tshock Cultura Emocional- castellà- 8€.
Dissabte 13- 20:00h- Teatre Principal de Santanyí- Teatre- ¿Quién matará a Mesalina? – Tshock Cultura Emocional – castellà- 8€.
Diumenge 14 – 12:00h – Sa Talaia- Taller laboratori de teatre- Rates- Arnau Sanromà, Enric Marzà – català- 5€.


- L’Ajuntament de Santanyí posa en marxa un pla de millora de carrers i camins de 1,2 milions d’euros
- El PP de Inca rechaza la censura encubierta del equipo de gobierno y presentará alegaciones para defender la libertad de expresión
- El Projecte Home de Manacor atiende a 354 personas: Cocaína (35,7%) la doble adicción Cocaína-Alcohol (20,3%), Alcohólica (17,8%) y adicción al Cánnabis (12,9%), y otras
- Inca: Día Internacional de las Personas Mayores, se conmemora con una gran fiesta el próximo 4 de octubre, plaza del Bestiar acogerá, de 10 a 18 horas, la 2ª Diada de la Gent Gran
- Santanyí: Cala d'Or acogerá la XIV edición del Totaltrimallorca Triatlón Internacional el próximo 11 de octubre, con 400 participantes, un elevado porcentaje de inscritos son fuera de Mallorca
- L’Ajuntament de Manacor, a través de la delegació d’Espai Públic, ha iniciat aquest dimecres les feines de millora i modernització de la font ornamental de la plaça Ramon Llull
- VOX EN EL CONSELL DE MALLORCA: “EL PSOE DEMUESTRA SU ODIO A LA HISTORIA Y A LA DEMOCRACIA ATACANDO SA FEIXINA
- Bodegas RODA se consolida como elaborador de grandes vinos blancos de guarda
- CAEB lamenta la retirada del Decreto-ley 6/2025 que prevé acelerar proyectos estratégicos por supuestas discrepancias política
- El precio de la vivienda en alquiler en Baleares sube un 6,6% durante el último año