
ajsantanyi.net 16/07/2025 - 13:11:27 | ![]() ![]() |

Santanyí es prepara per viure les Festes de Sant Jaume 2025 amb més d’una setmana d’activitats per a tots els públics
Santanyí ja ho té tot a punt per celebrar les Festes de Sant Jaume 2025, unes festes que tornaran a omplir el poble d’activitats culturals, lúdiques i esportives per a tots els públics, amb la participació d’entitats i col·lectius locals. Els actes començaran el dijous 17 de juliol i s’allargaran fins dilluns 28, amb una programació variada que combina tradició, música i activitats populars.
Les festes s’iniciaran amb el pregó, que enguany anirà a càrrec de Pere Ferrer Adrover, i inclouran actes tan destacats com el concert de la Banda Municipal de Música de Santanyí, titulada Les nostres arrels, que comptarà amb la participació d’una quinzena d’agrupacions i entitats del municipi. També es presentaran els llibres guanyadors dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2025, en un acte que se celebrarà al pati de la Casa de Cultura de les Cases Noves.
No hi faltaran les propostes més tradicionals, com el sopar de pa amb oli solidari a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, la sortida de dimonis i caparrots, les corregudes de cintes i de joies o el jaleo amb jocs d’anelles, que tornaran a convertir el poble en una festa plena de color i música.
Com és habitual, el dia de Sant Jaume, el 25 de juliol, se celebrarà l’ofici solemne i, en acabar, es farà la mostra de ball de bot davant l’Ajuntament. El castell de focs artificials posarà punt final a la jornada, enguany de nou amb calibres més petits per minimitzar molèsties a animals i persones.
El programa també inclou una nit de comèdia, activitats infantils, inflables d’aigua, cinema a la fresca, tallers creatius, la tradicional mobylettada i múltiples concerts i vetlades musicals, entre les quals destaquen les verbenes a la plaça Major i al camp municipal d’esports, amb actuacions de grups com Tomeu Penya, Enrockats, el grup EVA, Spoty Funky i sessions de DJs locals.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha convidat tots els veïnats i visitants “a participar d’aquestes festes amb esperit de convivència i alegria, i a gaudir d’un programa que reflecteix la vitalitat cultural i la implicació de moltes persones i entitats del municipi”.
Per la seva banda, el regidor de Festes de l’Ajunatment de Santanyí, Joan Gaspar Aguilo, ha assegurat que: “el programa d’enguany és fruit de moltes hores de feina i de la col·laboració de moltes persones i entitats del poble. Volem que tothom se senti part d’aquestes festes i que cada acte sigui una oportunitat per trobar-nos i compartir bons moments”.
Tota la programació detallada es pot consultar a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí i a les xarxes socials municipals.


- Vuelve la Copa del Mundo de nuestro deporte tradicional de las islas Baleares, el Tiro con Honda (Tir amb Bassetja). En la isla de Ibiza del 22 al 26 de Octubre
- El PP de Mallorca denuncia el fracaso del sistema de protección de víctimas de violencia de género y exige responsabilidades al Gobierno de España
- Baleares ralentiza el ritmo de reducción del paro en septiembre (-6,8%) donde crece la contratación
- La campaña de vacunación contra la gripe comienza el 13 de octubre, se disponen de 276.800 vacunas, con un presupuesto aprobado de 2.776.266 euros
- VOX SE QUEDA SOLO EN EL PARLAMENTO DEFENDIENDO LA PROHIBICIÓN DE LA FIESTA DEL CORDERO
- El Consell de Mallorca estrena un servicio único en España que ofrece apoyo a domicilio a familias con hijos con discapacidad intelectual, arranca con 100 plazas y un equipo multidisciplinario
- 1.500 personas inscritas en las actividades deportivas municipales de Inca para la temporada 2025-2026. Desde el Ayuntamiento están muy satisfechos de poder consolidar estas cifras
- L'Ajuntament de Son Servera informa que, en algunes zones del municipi com l’avinguda Joan Servera Camps, s'estan duent a terme actuacions per a la retirada dels barrots de ferro situats a les voreres
- Elionor Martí Orpí serà la solista del concert del Premi de Fi de Grau del Conservatori de Manacor. L’Església de Crist Rei acollirà el recital de la jove violinista
- VOX DEFIENDE QUE LA SOLIDARIDAD DEBE COMENZAR POR CASA