
3salutmental.com 23/06/2025 - 11:30:13 | ![]() ![]() |

Estepa Teatre estrena "Els jardins salvatges" al Teatre de Manacor
L’obra es podrà veure per primera vegada aquest dijous 26 de juny a les 12 i a les 19 h
Atenció a mitjans Dia: dijous 26 juny 2025
Hora: 11.30 h
Lloc: Teatre de Manacor (Av. Parc, s/n, 07500 Manacor)
Estepa Teatre estrena “Els jardins salvatges” aquest dijous 26 de juny al Teatre de Manacor amb una sessió a les 12 i una altra a les 19 h. Una obra valenta i colpidora escrita i dirigida per Manel I. Serrano Servera, que neix del dolor compartit per la pèrdua d’una actriu i companya d’Estepa, i de la voluntat de tot el grup teatral de retre un sentit homenatge a la seva memòria amb una poderosa reflexió sobre el dol, la vida, el suïcidi i el destí.
La història d’“Els jardins salvatges” ens transporta a una casa envoltada de natura salvatge, on conviuen dues famílies separades en el temps però unides pel dolor. A través d’un esperit que cerca el seu moixet i una cartera amb una carta per a Estepa Teatre, els destins es creuen i es confronten, obrint la porta a una trobada màgica i sanadora.
Aquest projecte ha estat concebut com un procés creatiu i terapèutic alhora, en el qual cada persona participant ha aportat el seu món interior per construir una història col·lectiva amb emoció i sentit.
Una dramatúrgia intensa i simbòlica, plena de metàfores i veritats punyents, que posa la mirada en les experiències humanes més profundes amb una gran bellesa escènica. La posada en escena compta amb un acurat treball de vestuari, escenografia i attrezzo a càrrec de Teresa Riart, i la gran feina de Carme Serrano com a ajudant de direcció.
El muntatge és interpretat de forma magistral per Nena Perelló, M. Antònia Alzamora, Carme Serrano, Agustí Garcia, Miquel Nicolau, Bernabé Bogliaccini, Consuelo López, Joan Genovard, Teresa Riart, Encarna Valera, Miquel Gomila, Maria Bel Llaneras, Arcen Torres i Esther Sierra.
Amb aquesta obra, Estepa es consolida en el panorama cultural balear unint teatre i salut mental i fa una passa més de la mà d’una mirada empoderadora i sense paternalismes, i un text i dramatúrgia sense complexos que van molt més enllà del teatre amateur. L’objectiu és trencar estigmes i alhora crear espais d’expressió, reparació i alliberació a través del teatre social.
Estepa Teatre
Estel de Llevant va ser pioner a les Illes Balears quan el 2002 va posar en marxa un taller de teatre per a persones participants, els seus familiars, voluntaris i professionals. Avui, aquell obrador és un veritable grup teatral amb una vintena d’obres representades sota la companyia d'Estepa Teatre.
El grup ha participat en diversos festivals de teatre, com per exemple el Festival Internacional de Teatre i Arts Escèniques de Salut Mental, que cada any se celebra a Barcelona, o el Festival Internacional d'Arts Escèniques s'Illo de Santanyí.
Estepa compta en l'actualitat amb la direcció de l’escriptor, creador i dramaturg Manel Ismael Serrano (Son Servera, 1977). Serrano, autor de “Vos llegim un conte com volem!”, ”Helpo” i diverses obres d’Estepa Teatre, compta amb trajectòria en l’àmbit literari i teatral amb títols com: Jutipiris, Alícia massa gran i massa petita (ASSITEJ-España), «Primera Sesión» (Estrenada a Madrid) i Victòria (Festival Píndoles de Catalunya) entre d’altres. També ha escrit dues sèries de televisió amb el col·lectiu de creadors «La nueva sangre».
Estel de Llevant
Estel de Llevant és una entitat sense ànim de lucre de Manacor. Des de 1997 treballa per garantir els drets i les oportunitats de les persones amb algun diagnòstic de salut mental i els seus familiars, fomentant la seva autonomia a través de diversos serveis, programes i projectes, que cada any acompanyen a prop de 300 persones al Pla i Llevant de Mallorca i les seves famílies.


- El jueves 27 de noviembre sabremos el programa completo de la Navidad 2025 en Manacor: La fiesta final de año, cabalgatas, encendido de luces, tren niños, dinamización comercial, mercados
- Mallorca: La patronal PIMECO denuncia la competencia desleal de los grandes descuentos del Black Friday, el parón de las ventas durante noviembre y la distorsión de la campaña de Navidad
- Baleares: Las ventas del comercio mejoran un 4,6 % en lo que va de año y atraen casi 2.000 millones de gasto turístico. El sector alcanza cifras récord de empleo con 53.830 trabajadores
- Manacor commemora el Dia Internacional per a l'erradicació de les violències envers les dones amb un minut de silenci, concentració amb lectura del manifest, i una instal·lació artística a la plaça de sa Bassa
- Diumenge 30 a les 11:00 del matí al poliesportiu de La Salle de Manacor tindrà lloc l'esperada presentació oficial del Basquet. Us esperam a totes i a tots per tal de formar part d'aquest dia tan especial
- Felanitx: Aprobación inicial e información pública del Anteproyecto de ampliación y reforma parcial del pabellón del polideportivo Guillem Timoner, hay 30 días naturales para verlo
- El casal de cultura de Inca acogerá el 2 de diciembre a partir de las 20:00h. la presentación del nuevo libro del periodista y comunicador Bartomeu Espases, titulado «Tertulias para un café»
- Gabriel Barceló, reconocido con el Premio a la Iniciativa Filantrópica en los X Premios AEF (Asociación Española de Fundaciones)
- El PP de Mallorca celebra la aprobación inicial de los presupuestos de 2026, los más altos de la historia del Consell
- El Tren de Sóller cierra su temporada y reabrirá el 1 de febrero de 2026









































