
ajsantanyi.net 14/05/2025 - 11:41:53 | ![]() ![]() |

El XIII Festival Internacional de Música Vila de Santanyí comença amb un concert de l’organista Loreto Aramendi
Un any més, la música clàssica torna a ser protagonista al municipi de Santanyí amb una nova edició del Festival Internacional de Música Vila de Santanyí, que enguany celebra la seva tretzena edició. El primer concert tendrà lloc el pròxim dissabte 17 de maig, a les 20.00 h, a l’església parroquial de Sant Andreu del nucli santanyiner, amb una actuació molt especial: la de Loreto Aramendi, organista titular del prestigiós orgue Cavaillé-Coll de la Basílica de Santa Maria del Coro de San Sebastián (País Basc). El concert serà una oportunitat única per gaudir del talent d’aquesta intèrpret internacional en un dels instruments més emblemàtics del municipi, l’orgue de Jordi Bosch.
Loreto Aramendi ha actuat en escenaris de prestigi mundial com Notre-Dame de París, la Catedral de Sant Patrici de Nova York, l’Abadia de Westminster o l’Auditori Nacional de Madrid, i ha enregistrat diversos àlbums amb els grans orgues europeus. A Santanyí, oferirà un programa amb obres de José Jiménez, Correa de Arauxo, Buxtehude, Purcell, Satie i Distler, entre d’altres, que mostraran la riquesa tímbrica de l’instrument i la sensibilitat artística de l’intèrpret.
El festival continuarà durant els mesos d’estiu i tardor amb un cartell divers i de gran qualitat, amb cinc concerts més que es duran a terme fins al mes d’octubre. El 8 de juny, s’Alqueria Blanca acollirà el concert del baríton Pablo López i la pianista Anna Crexells. El 5 de juliol, al Caló den Busques de Cala Figuera, se celebrarà el tradicional concert “Música arran de mar”, amb la soprano Leonor Bonilla i l’Orquestra del Festival de Santanyí, dirigida per Vicent Balaguer.
El 16 d’agost, Es Fortí de Cala d’Or serà escenari d’una vetlada flamenca amb Paco del Pozo, Jerónimo Maya i Roberto Vozmediano. Ja al setembre, el dia 20,l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, dirigida per Pablo Mielgo, i el guitarrista José María Gallardo del Rey oferiran un concert a l’església de Sant Andreu. Finalment, el concert de cloenda tendrà lloc el dia 25 d’octubre, també a la parròquia de Sant Andreu, amb l’organista Esther Ciudad i el tenor Antoni Lliteres.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha destacat l’impacte positiu del festival en la vida cultural del municipi: “Arribar a la tretzena edició del Festival Internacional de Música Vila de Santanyí és una fita de la qual ens sentim molt orgullosos. Aquest festival ens ha permès posar en valor el patrimoni musical, arquitectònic i humà del nostre municipi, i és un clar exemple de com la cultura pot ser motor de cohesió, promoció i projecció internacional”.
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha volgut remarcar la varietat i qualitat de la programació: “Enguany tornam a oferir una proposta diversa i de gran qualitat, que combina música antiga, clàssica, contemporània i popular. És un luxe poder escoltar músics d’aquest nivell a escenaris com l’Església de Sant Andreu, Es Fortí de Cala d’Or o el Caló den Busques. El nostre objectiu és continuar fent del municipi de Santanyí un punt de trobada entre la cultura i la gent”.
Des de l’Ajuntament de Santanyí, s’ha destacat la voluntat de consolidar aquest festival com una cita ineludible del panorama musical de les Illes Balears, que uneix patrimoni, talent i paisatge. El programa complet es pot consultar al web municipal: ajsantanyi.net.


- El Hospital de Día de Salud Mental de Manacor ha preparado para día 9 de octubre una jornada de puertas abiertas y diferentes actividades, con el objetivo es visibilizar y sensibilizar
- El Consell concede ayudas a 23 empresas para promocionar el producto de Mallorca, un 35 % más, microempresas, agrarias de transformación y entidades lucro, presupuesto de 450.000€
- VOX DENUNCIA EN EL CONSELL LA CENSURA POR VÍA VANDÁLICA Y ADMI- NISTRATIVA CONTRA SU CAMPAÑA: ¿QUÉ ESPAÑA QUIERES?
- MALLORCA TENDRÁ UNA ESCUELA DE FLORISTERÍA PARA FORTALECER EL SECTOR
- Decenas de residentes en el municipio de Manacor se plantan y alzan la voz ante la parálisis y el caos urbanístico, la disparidad y subjetividad de criterios, caprichos y protocolos administrativos interminables
- Remontada para sumar tres puntazos en Galatzó (4-3)
- Comienza en Manacor el proceso para nombrar al Gerente de Urbanismo del Ayuntamiento. Grupo: A Subgrupo: A1. CD: 30. CE: 45.682 € anuales, con cinco años de ejercicio profesional
- 15 días más en Felanitx: Ampliación plazo presentación de solicitudes jueces de paz sustituto. Todo puede llevarse al Registro General del Ayuntamiento que preside Catalina Soler
- El Voleibol Manacor de Superliga y el Sporting repiten duelo en pista portuguesa, sábado 4 de octubre a las 20:00h y el domingo 5 a las 15:00h, ambos en horario local de Portugal
- Al Pati de les Escoles Velles de Son Servera, vam poder gaudir d'una experiència única amb el taller i exhibició "De la pedra al metall", i Els municipis del Llevant uneixen esforços per millorar serveis